学术报告
我的位置在: 首页 > 学术报告 > 正文
精准教育与学习过程优化
浏览次数:日期:2019-10-31编辑:信科院 科研办

报告人香港中文大学任德盛教授

报告时间:2019年11月7上午10:00-11:00

报告地点软件大楼220会议室

报告摘要

I shall begin with a brief survey of Precision Technology that leads to the idea of precision across the education hierarchy at the system, institution and individual levels. I then survey backgrounds needed for effective application of precision technology in learning. This includes, Social Science Model, Intelligence, Personality, Teaching Methods and Modalities, Motivation Theory and Learning Theory. After that, I will elaborate on the design and analysis of Precision Learning. Lastly, I will discuss Best Educational Practice. If time permits, I will share my thoughts on the developments of Teleommunications and Artificial Intelligence and briefly describe my recent works.

报告人简介

任德盛教授是IEEE院士,曾是香港中文大学工学院院长、信息学讲座教授。任教授本科、硕士、博士都就读于美国哥伦比亚大学,并有广泛的科研工作经验,曾任职于美国贝尔实验室、美国贝尔通信研究所、美国IBM研究所、香港摩托罗拉半导体、香港应用科技研究院及深圳先进技术研究院等;这些经历使申请人能够深度了解美国与香港大学与企业的高效管理方法。在香港中文大学任工学院院长期间,任教授长期辅导院内有学习困难的学生。通过深入分析了这些学生的问题,任教授发现学生最大的困扰就是时间安排和学习效率。近年来,任教授一直在探讨如何提高师生的学习和工作效率、提升教育效果。2016年任教授在全国智能科学技术教育暨教学学术研讨会上做了《精准教育之探讨》的主题报告,总结了其关于教育的思考,其中最重要的思想就是做好学习过程优化和时间管理。另外,任教授在科研方面擅长系统建模和算法优化,曾在国际期刊、国际会议、及书籍中发表100多篇论文;其中3次在国际会议上获最佳论文奖或最佳荣誉论文奖。